четвъртък, 18 юни 2009 г.

Mercedes GLK

Основни данни
Имащ отличаващ го от конкуренцията ръбести форми, автомобилът е дълъг 4528 мм, широк 1840 мм и висок 1689 мм, което го позиционира под М-класата на "Мерцедес". Производителят е категоричен, че макар подобни всъдеходи да се изкарват извън пътя рядко, то GLK не е паркетник, а истински майстор на оф-роуда. Заслугата е на системата за задвижване на четирите колела 4MATIC.

Оф-роуд качества
Автомобилът ще се предлага и с оф-роуд пакет, при който с натискане на бутон ще се задейства система за шофиране извън пътя, която променя схемата за превключване на предавките на трансмисия, "омекотява" характеристиките на педала на газта и променя настройките на стабилизиращата програма.

В този режим ESP-то работи с по-голяма степен на превъртане на колелата, което подобрява сцеплението при офроуд, особено на повърхностите с ниско триене като пясък, чакъл или дребни камъни. Част от оф-роуд пакета е исистемата Downhill Speed Regulation (DSR), която автоматично поддържа предварително зададена скорост при спускане по стръмни наклони.

Изключително интересно е окачването AGILITY CONTROL, което предлага "амплитудното амортисиране". Така при шофиране по пътища с умерен профил или по време на бавни офроуд маневри, системата реагира меко, като допринася както за комфорта на пътниците, така и за офроуд качествата на автомобила. За да се гарантира, че това ниво на комфорт се запазва и при по-спортно шофиране, или когато се извършват резки маневри встрани, амортисьорите работят по-твърдо и гарантират оптимална стабилност на управлението.

Моторите
"Мерцедес" GLK ще се предлага с четири двигателя. Нов сред тях е дизелът 220 CDI BlueEFFICIENCY, който ще се монтира след април следващата година.

Четирицилиндровият мотор е с работен обем 2.2 литра, мощност 170 к.с и въртящ момент от 400 Нм. в диапазона 1400 - 2800 оборота в минута. Агрегатът може да ускори новото кубче от място до 100 км/ч за 8.8 секунди, като разходът на гориво в смесен цикъл може да се свали до 6.9 литра дизел за сто километра.

Вторият дизел в гамата на GLK е познатият 320 CDI, разполагащ с мощност от 224 к.с. и върхов въртящ момент от 540 Нм. Тези показатели са достатъчни ускорението до 100 км/ч да отнема 7.5 секунди, при разход от 7.9 литра на сто.

Двата бензинови V6 двигателя развиват мощност от 231 и 272 к.с. По-големият от тях е с работен обем 3.5-литра, като може да изтегли тежащото близо два тона купе от място до 100 км/ч за 6.7 секунди. Всичките варианти на двигателите при GLK стандартно са оборудвани със 7-степенна автоматична предавателна кутия 7G-TRONIC с възможност за ръчна смяна на предавките.

Новият всъдеход на "Мерцедес" ще се произвежда само в завода в Бремен.

Конкурентите

Предвид размерът на GLK автомобилът ще сe конкурира с "Фрилендър" на "Ленд Роувър", БМВ 3-а серия, "Волво ХС 60" и очакваното с огромен интерес "Ауди" Q5.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP