събота, 6 февруари 2010 г.

Mercedes С

Преди години всичко беше много по-различно. Всеки нов модел на Mercedes изпреварваше времето. С дизайн и технически решения той вървеше години напред. Сега стратегията е съвсем друга. Модернизацията на новите модели се извършва плавно, стъпка по стъпка. Въпреки че С-класата на фирмата от Унтертюркхайм няма нито един общ детайл с предшественика си 190, всичко изглежда някак съвсем познато, съвсем общо. Конструкторите напълно умишлено са търсили този ефект. Сякаш да подчертаят, че всички добри качества на предшественика се развиват в нещо още по-сполучливо. От една страна, експериментът бе повече от успешен. С-класата, за разлика от по-големия си брат Е-модела, нямаше почти никакви от най-коварните дефекти на началното производство, така наречените "детски болести". От друга, приликата с предшественика не можа да "открадне" така желания "клиент", каращ до този момент основния конкурент, баварската "тройка". Въпреки значителния напредък в сравнение със 190 в обема и функционалността на каросерията. С богатото си оборудване за пасивна защита на пасажерите, включващо серийно ABS на спирачките, доопъващи се предпазни колани и две въздушни възглавници. Изключително сигурната возия и поведение на пътя, съчетаващо комфорт, нещо нетрадиционно за автомобил със задни двигателни колела. Накрая, но не на последно място, изключително богатата гама на предлаганите мотори. От 1997 година се добавят и две великолепни шестцилиндрови агрегата с ходов обем 2,4 и 2,8 литра.

Въпреки всичко казано дотук при покупката на употребяван Mercedes С-клас трябва много да се внимава. Тъй като каросерията отвътре и отвън е изключително здрава, изработена от първокласни материали, дори пробег от 200 000 километра трудно може да се забележи с просто око. Именно затова недобросъвестните продавачи и автоджамбази с удоволствие използват тези качества и ловко "превъртат" показателя на километража. Затова е най-добре да изисквате винаги напълно окомплектована със сервизни печати книжка на колата. Несравнимата издръжливост на агрегатите се доказва от статистиката на германските технически служби (ТUV), които ежегодно преглеждат всички автомобили, движещи се в страната. През миналата година са прегледани точно 40 608 различни модела Mercedes С-клас, всички произведени през 1994 година. От тях 85,4 процента са преминали теста без никаква забележка, 10,4 на сто са имали минимални, лесно отстраними дефекти, а само 4,2 процента са получили "червен картон". Интересни са и записаните педантично в компютъра дефекти. Най-често се срещат забележките: износени гуми, високо съдържание на СОВ изгорелите газове, износени предни спирачни дискове, разбити ябълкови болтове на кормилното управление. Те говорят повече за немарлива експлоатация на собственика, не толкова за некачествени детайли. Класацията на "Жълтите ангели", германската пътна помощ, допълва картината. Само седем от всеки хиляда автомобила Mercedes С-клас е трябвало да получат техническа помощ по магистралите. Причините: слаб акумулатор, скъсан ремък, дефектирало динамо (алтернатор), блокирало заключване на волана.
Така че напълно закономерно някои го наричат "Салватор Дали на дизайна", а френското списание "Пари мач" дори стигна дотам да го определи като "Леонардо на автомобилната епоха". Самият маестро отбелязва: "За мен подобно сравнение е прекалено задължаващо - Дали е велик художник!" Виж, по въпроса за Леонардо скромно мълчи. Може би защото и геният от Анчиано е творил какво ли не, измислял е всевъзможни чудесии, но в края на краищата почти нищо не е реализирал на практика, така че е останал в историята едва ли не само със загадъчната и леко крива усмивка на Джокондата?
Много добра работа за купувачите на Mercedes С-клас върши информацията, получена от фирмените сервизи на фирмата. Осем от десет дефекта при двигателя се дължат на прегоряла гарнитура на цилиндровата глава. Причинители на тази неприятност са протекла водна помпа (60 процента от случаите), дефектен термостат и капещ радиатор (по 15 на сто от повредите). В хранителната система най-уязвими детайли са електронният команден модул (22 процента), клапанът, управляващ празния ход на мотора (16 на сто), инжекционната помпа, впръскваща гориво, и нейното предпазно реле (по 13 процента от дефектите). Главоболията с електрическата система, макар и далеч по-малко, са доста неприятни, най-вече струват скъпо. На първо място в тази черна статистика е динамото (алтернаторът) - всеки пети дефект на системата. Плътно го следва стартерът (ел. моторът на запалването) с 18 на сто, а бобината на запалването е на трето място с 13 процента. Специалистите твърдят обаче, че в сравнение с други автомобилни марки дефектите при Mercedes С-клас са с пъти по-малко. Това явно добре се разбира от клиентите. 80 процента са изключително доволни от своя С-клас, а цели 78 на сто биха го купили отново.
За пет години производство Mercedes са продали над 600 000 автомобила от С-класата. Три четвърти са от модела С 180, който е с най-малката кубатура и мощност. Но тези 122 конски сили са абсолютно достатъчни за българските условия, както и 1800 см? ходов обем са твърде изгодни за митнически такси и данъчно облагане. Любителите на дизеловото гориво и икономията ще се радват най-много на експлоатационните качества на 2,5-литровия турбодизел. Ако могат да си позволят доста по-солената цена, дори и на старо. По-евтина алтернатива е моделът С 200D с мощност 95 конски сили. Само за флегматичен тип шофьори се препоръчва базовият дизел С 220D със скромните 75 коня. Единствения минус за най-малкия член на клуба на Mercedes са твърде високите цени на автомобилите втора употреба. За сметка на доста изгодно предлаганите резервни части. Може би защото не се купуват твърде често...
automarket.bg

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP